glsl-out-of-range

WebJar for glsl-out-of-range

Лицензия

Лицензия

MIT
Группа

Группа

org.webjars.npm
Идентификатор

Идентификатор

glsl-out-of-range
Последняя версия

Последняя версия

1.0.4
Дата

Дата

Тип

Тип

jar
Описание

Описание

glsl-out-of-range
WebJar for glsl-out-of-range
Ссылка на сайт

Ссылка на сайт

http://webjars.org
Система контроля версий

Система контроля версий

https://github.com/plotly/glsl-out-of-range

Скачать glsl-out-of-range

Как подключить последнюю версию

<!-- https://jarcasting.com/artifacts/org.webjars.npm/glsl-out-of-range/ -->
<dependency>
    <groupId>org.webjars.npm</groupId>
    <artifactId>glsl-out-of-range</artifactId>
    <version>1.0.4</version>
</dependency>
// https://jarcasting.com/artifacts/org.webjars.npm/glsl-out-of-range/
implementation 'org.webjars.npm:glsl-out-of-range:1.0.4'
// https://jarcasting.com/artifacts/org.webjars.npm/glsl-out-of-range/
implementation ("org.webjars.npm:glsl-out-of-range:1.0.4")
'org.webjars.npm:glsl-out-of-range:jar:1.0.4'
<dependency org="org.webjars.npm" name="glsl-out-of-range" rev="1.0.4">
  <artifact name="glsl-out-of-range" type="jar" />
</dependency>
@Grapes(
@Grab(group='org.webjars.npm', module='glsl-out-of-range', version='1.0.4')
)
libraryDependencies += "org.webjars.npm" % "glsl-out-of-range" % "1.0.4"
[org.webjars.npm/glsl-out-of-range "1.0.4"]

Зависимости

Библиотека не имеет зависимостей. Это самодостаточное приложение, которое не зависит ни от каких других библиотек.

Модули Проекта

Данный проект не имеет модулей.

glsl-out-of-range

Tests if a point is outside ranges. It could be useful in vertex & fragment shaders to support reversed ranges (bounds) in 3D/2D scenes.

Function prototypes:

bool outOfRange(float a, float b, float p);

bool outOfRange(vec2 a, vec2 b, vec2 p);

bool outOfRange(vec3 a, vec3 b, vec3 p);

bool outOfRange(vec4 a, vec4 b, vec4 p);

Please note that in the case of vec4 input arguments, only 3 tests are made i.e. for xyz and not for w.

Example

#pragma glslify: outOfRange = require(glsl-out-of-range)

void main() {
  if (outOfRange(bounds[0], bounds[1], position)) discard;

  gl_FragColor = vec4(1.0, 0.5, 0.25, 1.0);
}

Usage

Install with npm:

npm install glsl-out-of-range

Then use with glslify.

API

#pragma glslify: outOfRange = require(glsl-out-of-range)

Creators

Github Twitter
Alex C. Johnson @alexcjohnson
Étienne Tétreault-Pinard @etpinard @etpinard
Mojtaba Samimi @archmoj

Copyright and license

Code and documentation copyright 2018 Plotly, Inc.

Code released under the MIT license.

Docs released under the Creative Commons license.

org.webjars.npm

Plotly

Версии библиотеки

Версия
1.0.4
1.0.3